2009年4月12日 星期日

上下層

每次坐巴士,總是坐下層,因為車程短,懶得走上走下;另外,栗子妹一向欠缺平衡感,萬一在狹窄的樓梯上失足,那便糟糕了。


不過昨天坐巴士往西貢,卻被人挾著往上層。起初我很不高興,但當車子緩緩前進,我一邊望著窗外的風景,一邊卻讚嘆連連。那藍藍的天、綠綠的水,坐下層時根本就看不清!忽然羨慕起高個子來,他們看的風景,跟我這粒矮腳栗看的,應該很不同吧?


有時候太習慣從某個角度看事物,其實是很不好的。偶然換個座位、換個角度,說不定會看見新的景象?


(按:今天又要整天出勤……)


5 則留言:

  1. I prefer the top only because not standing is allowed there, so it's not as crowded when the bus is full.
     
    Another time, LC and I were taking a bus home at night and a drunk came on and sat in the seat across the aisle from us.  And after a couple stops and the bus was full,  he started throwing up.  The smell was so pungent that we had to get off the bus.  We've been heading to the top ever since to get away from drunks.

    回覆刪除
  2. 換個角度,人生原來有不同的風景。

    回覆刪除
  3. 我有朋友更每次都坐上層第一行, 景觀一流(雖然較危機)~ 如果不是因為她, 我是很少坐這個位的.

    回覆刪除