2009年4月19日 星期日

重慶森林

經典果然是經典,【重慶森林】十分好看!



雖然故事結構略嫌鬆散,但當中關於愛情的描述卻極之細膩。金城武提到的有效日期,現在聽起來可能覺得過時,但當年應該入選十大經典對白吧?還有王菲向梁朝偉示愛的方式,看得栗心頭一熱。面對著心上人,我也會像王菲那樣子傻啊!



最最喜歡的,要數最後一幕,梁朝偉對王菲說的那句話。換了我是王菲,怕早已給電暈了。



~~~~~~~~~~~~~~~


王菲 夢中人


8 則留言:

  1. Chungking Express is the only art film, in any language, that I could really sink my teeth into.  It was before DVD days, and I had the VHS tape.  I must've seen it a dozen times.  But I could not recall the line on the expiration date, nor do I remember what Tony said to Faye at the end.  Was it when he showed him the boarding pass?
     
    Faye showing her love to Tony; you're referring to her cleaning and rearranging his flat?   Or are you talking about a dialog.  I don't remember her expressing her feelings in words.
    [版主回覆05/10/2009 19:00:00]Teacher: Tony said 你話去邊就去邊 at the end. The line wasn't special, but his eyes were so attractive.
    I was referring to her cleaning and rearranging his flat. I prefer doing to talking.
    This one is really good. I love it!

    回覆刪除
  2. 尋日睇電視嘎?
     

    回覆刪除
  3. 昨天有看過,10多年後的昨天嘗試努力的再去看一遍,不過多年後我對此戲的劇情還是摸不著頭腦 ,不明所以...是因為我的層次不夠吧 !
    [版主回覆05/10/2009 19:02:00]Nicole: 當然不是!同一齣電影,每個人的觀感都不同啊!
    前半段我覺得只是一般,後半段就真是超正

    回覆刪除
  4. 重慶森林------真係超正,睇幾多次都咁好睇!

    回覆刪除
  5. 我昨日也看了少少。王菲很可愛呢!她換了梁的東西而梁好像不知道的情節,十分好笑!但我也不記得結尾梁的那句話......
    [版主回覆05/10/2009 19:03:00]芝:只是普通的一句話,不過由梁朝偉說出來,便變得非同凡響

    回覆刪除
  6. 呢套戲有好多經典對白。

    回覆刪除
  7. 栗子妹, 但係嗰句對白要好似梁朝偉咁靚仔講先有效o架!
    [版主回覆05/10/2009 19:03:00]BS2: 我都覺得係!劉華講我都未必咁冧

    回覆刪除
  8. 此片絕對是王家衛的代表作,算是較簡單易明的一齣,尤其梁朝偉跟王菲那段最好看。
    [版主回覆07/07/2009 08:05:00]Vincent: 萬二分認同!梁跟王那段讓我回味無窮

    回覆刪除