2012年8月15日 星期三


年紀愈大,真性情愈要掩埋。

小時候,在人前哭哭啼啼,可以得到百般呵護。

長大了,再做同樣的事情,只會換來千夫指責。

就算在摯友面前,也未必能百分百真面目示人。

因此,格外懷念在你面前放縱的時刻。

將自己的無助與脆弱,毫不保留的展現出來;

得到的,是你無盡的支持與包容。

這份回報,比世上任何事物都珍貴;

就算不能一直在一起,已覺此生無憾。

2 則留言:

  1. Although I am sometimes hurt by others, I try to be sincere to everybody. When I leave the school, I can feel that my sincerity is appreciated and I am indeed loved by many people. In order to protect oneself, many people opt to hide their true selves from others. You are lucky since at least there is one person you can wholly confide in. I hope you will find more angels around you whom you can trust in the future.
    [版主回覆08/18/2012 22:13:44]多謝,不過一個就夠了。
    有沒有聽過一句話,叫「真話不全說」?不是叫你詐,而是不必對所有人百分百真心。
    長大了,想要真情流露,要懂得選時間,千萬不要像我,在公司裡大發雷霆啊。

    回覆刪除
  2. 最真實的自己,恐怕連我自己亦不多見。
    [版主回覆08/19/2012 08:00:03]我也是,所以我好怕有朝一日,我會忘了「真我」是甚麼樣子的。

    回覆刪除