2012年12月26日 星期三

孤星淚


【孤星淚】(Les Misérables) 是今年聖誕讓栗最期待的電影,可是整體效果只屬一般。電影的開首與結尾均差強人意,開段的獻唱含糊不清,惹栗懷疑是否 bc 裝修後音響系統變差;結尾的有情人終成眷屬,看得栗直搖頭。真不明從前的觀眾,何以會接受如此兒戲的一見鍾情。(又或是 Amanda Seyfried 未能撐場......)

雖然電影有不少敗筆,幸而也有不少可觀之處。Hugh Jackman 的精湛演技,還有 Anne Hathaway 的動人歌聲,為電影追回不少分數。不過 Anne 的演出略嫌太過用力,表情也稍稍誇張......


Helena Bonham Carter 是電影的另一亮點,她在電影中飾演 Madame Thénardier 一角,十分搶鏡。Isabelle Allen 飾演小時候的 Cosette,戲份不多,但卻十分討好,想必令不少觀眾留下深刻印象。

電影有多首撼動人心的歌曲,除了令栗熱血沸騰的 Do you hear the people sing,由 Éponine (Samantha Barks 飾) 獻唱的 On my own,同樣令栗心蕩神馳。試過單戀苦戀的朋友,聽這首歌時想必百般滋味在心頭:



And now I'm all alone again nowhere to turn, no one to go to
without a home without a friend without a face to say hello to 
And now the night is near
Now I can make believe he's here

Sometimes I walk alone at night
When everybody else is sleeping
I think of him and then I'm happy
With the company I'm keeping
The city goes to bed
And I can live inside my head

On my own
Pretending he's beside me
All alone
I walk with him till morning
Without him
I feel his arms around me
And when I lose my way I close my eyes
And he has found me

In the rain the pavement shines like silver
All the lights are misty in the river
In the darkness, the trees are full of starlight

And all I see is him and me forever and forever 
And I know it's only in my mind
That I'm talking to myself and not to him
And although I know that he is blind
Still I say, there's a way for us 

I love him
But when the night is over
He is gone
The river's just a river
Without him
The world around me changes
The trees are bare and everywhere
The streets are full of strangers

I love him
But every day I'm learning
All my life
I've only been pretending
Without me
His world would go on turning
A world that's full of happiness
That I have never known

I love him
I love him
I love him
But only on my own

[ From: http://www.elyrics.net ] these lyrics are last corrected by MsMegan

雖然電影版的【孤星淚】有其不足之處,但依然是這個假期到戲院消磨時間的首選。想想演員陣容,還有那些耳熟能詳的好歌,就明白即使電影再多瑕疵,也比同期上映的某些作品出色。

5 則留言:

  1. 我都會去BC睇。
    因為朋友唔想睇慘情戲,所以睇咗《無敵破壞王》,睇得好開心。旁邊的男觀眾,由頭笑到落尾(可能佢係打機大的)。
    [版主回覆12/28/2012 12:49:51]我成日都係咁樣「放假」的,無奈~~~
    【無敵破壞王】好好睇!短片 paperman 我都好鍾意,雖然老土到爆...
    我買咗 Les Miserables 的 OST,若芝看完電影後有興趣,記得告訴我 ;)
    Enjoy the movie!!!
    [芝回覆12/28/2012 12:16:05]我今晚睇。
    (為了今日放大假而昨日加班, 今日都仲有公事要響屋企做, 仲可能要返一返公司。都唔知放假黎做咩。)
    [版主回覆12/28/2012 06:32:27]我今朝看:-D

    回覆刪除
  2. On my own is the most heart wrenching song in the movie...
    [版主回覆12/29/2012 19:45:05]I dreamed a dream 我都好喜歡,Anne 雖然表情過了火,但唱得很動聽。

    回覆刪除
  3. 沒錯,此片是不算出色,但勝在拍得有heart,且同一導演拍,我覺得起碼好過《The King's Speech》,起碼導演Tom Hooper有進步。
    [版主回覆12/29/2012 19:54:51]我覺得起首跟結尾都不好看(感覺要捱過去),電影要等到 Anne 出場後才漸入佳境,Samantha Barks 死去那處是高潮(對我來說),學生起義的段落也好看(分明就想起香港政情)。看得出導演拍得用心,但 Les Miserables 這個故事,放在今時今日看,有些情節顯得太過突兀,譬如年輕人一見鍾情的部分,看得我直反眼,而羅素高爾一角的傲慢與偏激,看得我很不舒服。
    關於Anne,她是電影中最閃亮的一顆星,不過她唱 I dreamed a dream 的時候太用力了,表情過了火位。同事看了預告片後說,Anne 好像在跟奧斯卡的評審呼叫:給我獎吧、給我獎吧。(雖然在彈她,但我還是希望她得獎的,我好喜歡Anne啊。)

    回覆刪除
  4. i don't like this movie, and when i was watching it, i decided not to watch this director's movie in the cinema in the future.
    [版主回覆01/01/2013 17:46:29]我明白的。當初是為了 Hugh Jackman 才捧場,看完都頗為失望,只喜歡當中的某些歌曲。

    回覆刪除
  5. 看電影版音樂劇各有不同,相對而言,乏言較喜歡音樂劇的演譯。
    [版主回覆01/05/2013 22:13:29]很多朋友都較愛音樂劇的演繹,看來我得找25週年那個版本看看。只在 YouTube 聽過 Samantha Barks 唱 On my own,感覺電影版比音樂劇的動聽~

    回覆刪除